5.4.2012

Uudet pidennykset

Moi kaikki!

Ihan ekakskin, ette usko kuin onnellinen oon An cafen paluusta!! Kun se kaikkien huhujen jälkeen paljastu todeks tän kuun ekana päivänä! ♥

Elättelen toiveita et voisin päästä syyskuussa jommalle kummalle paluukeikalle, mutta tuskin tulee tapahtumaan :/ Pidetään peukkuja kuitenki~


Sitten päivän aiheeseen! Nimittäin uusiin hiustenpidennyksiin, jotka mun ystävä Pii teki mulle viime perjantaina.



Elikkäs tässä on lähtötilanne. Vain mun oma tukka. Taustalla näkyy Piipidii ja jopa vähän yhestä Piin luokkatoverista, joka kerto lukevansa mun blogia! :D Oli kiva tavata~



Mulla oli ne mun omat klipsipidennykset mukana ja niitä sekä mun omaa tukkaa värjäiltiin aluks vähä vaaleemmiks. Mun tehtäväks jäi irrottaa pidennyksistä klipsit kun Pii sekotteli värejä.







Elikkä homma toimi niin, että Pii teki kolme riviä tollasia ihan pieniä päätä pitkin meneviä lettejä mun päähän ja sitte niihin letteihin ommeltiin kiinni noi mun pidennysnauhat! Ei pitäny käyttää mitään kemikaaleja vaan pidennykset pysyy tavallisella langalla kiinni siinä letissä.
Tätä tekniikkaa kutsutaan mun tietääkseni "ompelutekniikaks".



Ratkoin ristikkoa samalla. Oon ihan surkee ratkoo ristikoita...

Pii teki tän mulle oppilastyönä ja omistin pidennykset jo valmiiksi, joten koko homma oli mulle ilmasta. Istuin tossa penkissä yhteensä kaheksan tuntia, sen verran meni kaikkiin vaiheisiin :D
Tavallisesti kampaaja laskuttais tämmösten pidennysten laitosta tuntitaksalla (joka on ilmeisesti monta kymppiä per tunti...!) ja hiukset pitää kustantaa ite (n. 50-150 euroa riippuen mistä ostaa). Tavallisesti kampaajalla tämmösten laittoon menis luultavasti noin kolme tuntia ilman värjäystä tai leikkausta.



Suoristuksen ja pikkusen leikkauksen jälkeen tukka näytti tältä! Mun oma tukka on pikkusen tummempi, mutta ei sitä kunnolla huomaa muuten ku tällasesta kuvasta. Olin tosi tosi tyytyväinen lopputulokseen!
Tuntuu ihan erilaiselta ku ne on päässä kiinni ku sillon ku ne oli klipseillä. Nyt ei tarvii koko ajan varoa et repäseekö niitä irti tms ku nää on ihan ku oma tukka.



Hoito-ohjeista sanottiin sen verran että pestessä ei kannata pidennyksiin laittaa kauheesti shamppoota, vaan ainoostaan sinne omaan juureen. Hoitoaineesta taas sanottiin että just sinne juureen ei saa laittaa, koska jos sitä pääsee niihin letteihin ni ne voi löystyä.

Ite pesen nää kahessa erässä, ensin pään päältä ja sitte vielä niskasta/pään alaosasta. Lisäks vielä laitan hoitoainetta just latvoihin.

Kun meen nukkumaan ni laitan hiukset löysälle nutturalle pään päälle. Sillon ne ei mee sotkuun vaikka kuinka pyöris.

Kampausten tekeminen on tosi helppoa, varsinki ku ei oo enää sitä pidennysten kiinnittämisvaihetta ni voi vaa ruveta kihartaa jne. Paljon nopeempaa! Ja koska nää näyttää vähä hassuilta jos en tee hiuksille mitään ni varmistan ainaki ettei jää hiukset laittamatta! :D

Eli kaikin puolin oon tosi tyytyväinen lopputulokseen ja erittäin kiitollinen Piille hyvästä työstä ja siitä että ylipäätään sain mahollisuuden tulla laitattaa nää päähäni :) KIITOS!

Kohta lähetään meidän mökille isolla joukolla, joten pitää mennä pakkailemaan. Hyvää pääsiäislomaa ja ylipäätään hyvää pääsiäistä!

Moikka~ ☆

35 kommenttia:

  1. Ooi ihanant hiukset !!! Mut mitä tätä kutsutaan niinku clipi pidennys vai mikä ? Ja missä kampaamoissa noit laitetaan ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Tätä tekniikkaa kutsutaan ompelupidennyksiks. En tiedä missä kampaamoissa, varmaan vähän kaikissa. Mulle teki yks mun kaveri, joka opiskelee kampaajaks.

      Poista
    2. Huh kamalaa miten paksun letin teki! ;o Ompelu pidennyksiä tehdään tosiaan vaan muutamassa kampaamossa ja siinä on vain muutama ammattilainen. Kestää pari tuntia tehdä toi ja se letti kuuluis olla ihan ohut ja silleen että sen tekeminen sattuu vähän. Ekat pari päivää päätä kiristää ja sitten se on niin kevyt että sitä ei edes huomaa. Et itse eikä ulkopuolinen kun ei lennä tuulessa toisinkun teippi tai clipit. Oho tulipa pitkä teksti :'D ja tosiaan itsellani ompelupidennykset ja ne on unelmat

      Poista
  2. mun mielest toi on tosi kivan näkönen kun oma tukkas on tummempi !:)

    VastaaPoista
  3. Oon nyt lukenu tätä sun blogii nyt muutaman viikon ja tää on tosi ihana :)Ja sit oon itekki niiiiin ilonen ku An Cafe palaa tauoltaan ku oon jo sitä kauan aikaa ootellukki ^_^ noi sun hiukset näyttää kyllä älyttömän ihanilta :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos tosi paljon!
      An cafe -fani, jeee~

      Poista
  4. toi näyttää vaa ihan sika hyvin onnistuneelta liukuvärjäykseltä!:) tosi kivat hiukset

    VastaaPoista
  5. Vastaukset
    1. Aaaaaa kiitos!
      Sun profiilikuvan innottamana kävin kurkkaamassa sun blogia ja sullahan on vaikka minkämoista tukkaa! :D Kiva blogi~

      Poista
  6. Ihanaa että An Cafe on palannut tauolta! ja siitä tulikin mieleen, että olisi tosi kiva jos joskus jaksaisit tai ehtisit jatkaa tota valokuvia ficciä lafissa:3 se on niin ihana<3 oot ihan huippu kirjottamaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, kiitos!
      En vaan oikeen tiiä mitä sen fikin kanssa tekis ku en oo kirjottanu enää pariin vuoteen yhtää mitään :/

      Poista
    2. juu, ymmärrän kyl... haluun kuitenki kiittää sua tosta ficistä, vaikka kirjottamisesta onki aikaa... en sillon ikinä laittanu mitään kommenttia sulle, ku oon aika huono siinä. tää voi kuulostaa ehkä tyhmältä ja naurettavalta, mut voin vaan sanoo et se merkitsi sillon mulle tosi paljon ja merkitsee vieläkin... ku elämä potki päähän, niin tuntu että sun ficcis oli ainut asia joka sai mut hymyilemään ja autto jaksamaan... kiitos siitä. ihanaa kevättä sulle<3

      Poista
  7. wow! tosi söpö! näytät joka postauksessa aina vaan paremmalta!! tossa vikassa kuvassa on vähä sellane mature gal vivahde (emt onks mature gal ees sana haha) ku ei oo kaikkii kawaii desu rusetteja, kiharoita yms! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ymmärrän ton mature gal jutun kyl :D Kiitos!

      Poista
  8. Oi että, ihanalta näyttää nuo hiukset. Toi ompelutekniikka on mun mielestä paljon kätevämpi pidennysten kanssa ku klipsit, ja jos jostain syystä joskus pidennykset hankkisin, haluisin ehdottamasti et ne ommellaan kiinni.
    Sun hiukset näyttää tossa takaapäin otetussa kuvassa ihanan pitkiltä *ww*

    Mäki oon tosi iloinen että An Cafe palaa tauolta ♥ Niitä oliki jo ihan hirmunen ikävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nyt ku oon jonku aikaa ollu nää päässä ni on nää kyllä tuhannesti helpommat ku klipsit. Suosittelen :)
      Nyt sit vaa odotellaa innosta pomppien uutta singleä pojilta! <3

      Poista
  9. Hey :3 Oh I wish I'd speak your language! anyway, the pictures look lovely. And I love your hair!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you very much! :) Where are you from?

      Poista
  10. Mulla on kans ollu tolla tekniikalla pidennykset :--D Oli kyllä ihan kätsyt, mut ite en pitäny ehkä kuukautta pitempään. Aluks kutitti ihan saakelisti ku letit tehtiin niin tiukalle :D

    http://shutterxspeed.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, haha! :D Ei mul kutittanu yhtää. Näit kai voi pisimmillään pitää vähä yli kolme kuukautta tms.

      Poista
  11. Sulle kyl sopii pitkät hiukset, tosi ihanat!♥ :3

    ~Anni

    VastaaPoista
  12. Noista hoito-ohjeista, niin silleen shampoota ja hoitoainetta kuuluis käyttääkin, oli pidennyksiä tai ei :D

    kivan näköset pidennykset, eikä tarvii pelätä että klipsit näkyy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tottakai, mut näiden kans pitää olla ekstratarkkuutta :)
      Kiitos! Se on ehdottomasti hyvä puoli ettei tarvii pelätä koko ajan et jostain klipsi vilahtaa :D

      Poista
  13. Oi miten ihanalta sun tukkas nyt näyttää! c: Tekis melkee ittenikin mieli jotenki vaihtaa klipsipidennyksistä tollasiin jotka on tollee letitetty päähän, pääsis aamusinki nopeemmin ku ei tarviis alkaa klipsei napsutella päähän :'--D
    Itekki oon ihan onnesta soikeena ton An Cafen paluun takia! Ihanaa et ne vihdoinki palas♥ Harmittaa ku Japaniin meno ja siel oleminen on nii kallista etten ees uskalla haaveilla paluukeikalle pääsystä, mut toivottavasti sulla ois parempi onni ja pääsisit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää on tosiaan nopeuttanu hiustenlaittoo ihan sikana!
      Mä pahoin pelkään kans et rahatilanne ei tuu sallimaan Japaninmatkaa :/ Mut onneks niillä on Euroopankiertueki suunnitteilla (huhujen mukaan) <3

      Poista
  14. Heippavaan,
    tosi hyvin onnistu kyl pidennykset, hyvä Piiperö :) Ja sulautuu omaan tukkaan kivasti vaikka onki vähän vaaleampi! Olipa kiva nähdä luonnossa kun olen sun blogia jo jonkin aikaa lukenut (oot tosi symppis). Toivottavasti jatkat kirjottelua vielä pitkään!
    Tsemppiä sulle ja iloista kesän odottelua! :)

    Terkuin raitapaita siitä ekan kuvan taustalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Kiva ku tulit moikkaa, se on aina jännää tavata ihmisiä "ruudun toiselta puolelta" ^__^
      Hyvää kevättä~ 

      Poista
  15. hieno tää blogi ja ihanat kuvat :) kävisitkö kattomassa tän http://finynblink.blogspot.com/ ja olisi kiva jos tulist lukemaankin sitä :)

    VastaaPoista
  16. Ei mulla ainakaa letit löystyny ikinä, vaikka oikein tähtäsin et sitä hoitoainetta menee juuriin asti.
    Sineteillä tai muilla on sit eriasia ku voi valua. Mut mites ne letit vois sieltä ees löystyä kun ne on kiinnitetty ja mulla ainaki ommeltii koko lettiki viel?!

    VastaaPoista